Boas camaradas blogueir@s!
Nesta nova entrada queremos compartir con vós a nosa aventura con Toontastic! Trátase dunha aplicación que nos pode ser moi útil para dinamizar contidos na aula. A súa premisa básica é a de crear unha historieta que podemos personalizar de mil xeitos diferentes, dende escolle-los distintos personaxes ata o número de esceas, ou o ambiente e a música que lle daremos a cada momento.
Para nós, un dos puntos máis fortes desta aplicación é a posibilidade de adaptar os personaxes ás necesidades dos proxectos, incluso engadíndolle fotografías ós mesmos. As súas aplicacións poden variar dende actividades máis enfocadas á narración artística (como crear un conto), ata explicacións de contidos descubertos polo alumnado.
Outra das grandes vantaxes que lle atopamos é que o gran abano de posibilidades que presenta permite crear historias que fomenten a inclusión e a diversidade.
Cando comezamos a nosa andaina na creación da historieta, o fluxo de traballo comezou sendo lento (xa vos temos comentado noutras entradas que sempre tardamos un pouquiño en arrincar... 😕), pero axiña lle collemos o xeito. Ó igual que no uso de outras aplicacións, o traballo colaborativo foi a clave para comprender o seu funcionamento, e para mostra un botón: aquí nos tedes fedellando co iPad da nosa profe:
O primeiro que nos plantexamos foi o número de escenas que tería a nosa creación, para así poder adaptar o argumento e os personaxes á duración da mesma. Unha vez feito isto, seleccionamos o tipo de personaxes que íamos empregar e o entorno no que se desenvolvería a acción. O derradeiro paso foi grabar os diálogos e executar os movementos dos personaxes, así como escolle-la música que ambientaría as nosas escenas. Este é o noso producto final: unha historia moi curta sobre a cooperación, a diversidade e a amizade, agardamos que vos guste! 😀
Despois de realizar o noso traballo, decidimos sumerxirnos na rede na procura de experiencias de outras persoas empregando Toontastic, e aínda que atopamos moitos exemplos de colexios que empregaron esta aplicación para traballar diferentes competencias, quixemos compartir con vós os contidos creados con esta aplicación polo alumnado do Viñagrande-Deiro, na comarca do Salnés. Se pinchades no link que vos poñemos a continuación podedes ver como por medio da aplicación traballan as ciencias naturais, concretamente os ósos, e a expresión oral.
Outro exemplo, neste caso de iniciación no seu uso, é o do alumnado de 1º e 2º curso de Primaria dun colexio moi próximo a nós, o CEIP Quintela, en Moaña. A valoración que fan da experiencia é totalmente positiva, xa que destacan a axuda que a aplicación ofrece ó alumnado nos procesos de escritura creativa, permitíndolles crear calquera cousa de xeito moi sinxelo (dende contos ata reportes sobre libros), e tamén a motivación que supón para eles poder crear a súa propia historia. Deixámosvos o link do seu blog, para que lle botedes unha ollada:
Finalmente deixámosvos a valoración que fan as propias crianzas de Toontastic na súa revista escolar de 5º de Primaria do Colexio Alameda de Osuna, en Madrid. Neste caso, na páxina 13, a alumna Catalina Valle fai unha valoración da aplicación e destaca o divertida e gostosa que foi a experiencia. Pinchade aquí para vela!
Á vista dos descubrimentos que fixemos na nosa pescuda, ocórrensenos varios usos que darlle a Toontastic, entre eles, a explicación do ciclo da auga, o proceso de formación dun río, a versión animada dun feito histórico, a natureza das emocións, etc. Cales se vos ocorren a vós? Non dubidedes en compartir con nós as vosas ideas! 😝
Cando comezamos a nosa andaina na creación da historieta, o fluxo de traballo comezou sendo lento (xa vos temos comentado noutras entradas que sempre tardamos un pouquiño en arrincar... 😕), pero axiña lle collemos o xeito. Ó igual que no uso de outras aplicacións, o traballo colaborativo foi a clave para comprender o seu funcionamento, e para mostra un botón: aquí nos tedes fedellando co iPad da nosa profe:
O primeiro que nos plantexamos foi o número de escenas que tería a nosa creación, para así poder adaptar o argumento e os personaxes á duración da mesma. Unha vez feito isto, seleccionamos o tipo de personaxes que íamos empregar e o entorno no que se desenvolvería a acción. O derradeiro paso foi grabar os diálogos e executar os movementos dos personaxes, así como escolle-la música que ambientaría as nosas escenas. Este é o noso producto final: unha historia moi curta sobre a cooperación, a diversidade e a amizade, agardamos que vos guste! 😀
Despois de realizar o noso traballo, decidimos sumerxirnos na rede na procura de experiencias de outras persoas empregando Toontastic, e aínda que atopamos moitos exemplos de colexios que empregaron esta aplicación para traballar diferentes competencias, quixemos compartir con vós os contidos creados con esta aplicación polo alumnado do Viñagrande-Deiro, na comarca do Salnés. Se pinchades no link que vos poñemos a continuación podedes ver como por medio da aplicación traballan as ciencias naturais, concretamente os ósos, e a expresión oral.
Outro exemplo, neste caso de iniciación no seu uso, é o do alumnado de 1º e 2º curso de Primaria dun colexio moi próximo a nós, o CEIP Quintela, en Moaña. A valoración que fan da experiencia é totalmente positiva, xa que destacan a axuda que a aplicación ofrece ó alumnado nos procesos de escritura creativa, permitíndolles crear calquera cousa de xeito moi sinxelo (dende contos ata reportes sobre libros), e tamén a motivación que supón para eles poder crear a súa propia historia. Deixámosvos o link do seu blog, para que lle botedes unha ollada:
Finalmente deixámosvos a valoración que fan as propias crianzas de Toontastic na súa revista escolar de 5º de Primaria do Colexio Alameda de Osuna, en Madrid. Neste caso, na páxina 13, a alumna Catalina Valle fai unha valoración da aplicación e destaca o divertida e gostosa que foi a experiencia. Pinchade aquí para vela!
Guuuuau chicas!! Nos parece que os habeis trabajado mucho vuestras creaciones y el blog en general.
ResponderEliminarTambién nos han gustado mucho las explicaciones junto con los ejemplos que habeis aportado, siempre haciendo referencia a colegios muy cercanos a nosotr@s.
Una vez visualizado vuestro blog hemos llegado a la conclusión de que vuestro trabajo es magnifíco hasta el punto de que nos ha enriquecido por todo el material aportado, ya sea enlaces, referencias, videos, etc.
Moitas gracias compañeiras! 😉 Resultounos moito máis fácil ampliar miras ó recurrir a exemplos doutros coles! O bonito destas aplicacións é que van da man da creatividade, que pode chegar a ser infinita. Moito ánimo. Un saúdo!
EliminarHola equipo! he leído y observado vuestro trabajo y me parece que está muy trabajado. En relación a la aportación a esta aplicación y el compartirla con otras entidades me parece una gran idea para poder enriquecernos no sólo como educandos, sino ya como personas. Además, esta aplicación me parece muy útil por su dinamización y su capacidad para crear historias,por ejemplo para fomentar valores como la amistad, compañerismo, humanidad... como podemos observar en el vídeo, entre otros.Además de la propia creación de historias por parte del alumnado.
ResponderEliminarMe ha gustado mucho leeros y muchas gracias por estas aportaciones educativas me han servido de gran ayuda, un saludo!
Moitas gracias Julia! É verdade que esta aplicación ofrece moitos usos didácticos, e parécenos moi acertado reflexionar sobre os valores que se poden traballar utilizándoa como mediadora no aprendizaxe. Un saúdo 😊
ResponderEliminar