Etiquetas

martes, 14 de febreiro de 2017

Actividade Tema 2 - Artigo de Manuel Area Moreira

Ola amigos! Nesta entrada vou compartir con vós unha análise sobre o artigo de Manuel Area Moreira, Reinventar la escuela en la sociedad digital. Del aprender repitiendo al aprender creando, a partir de tres cuestións:

1. ¿Que concepción pedagóxica impide un uso innovador da tecnoloxía? 
No devandito artigo, Area Moreira plantéxanos a cuestión de se realmente a inclusión das TIC nas políticas educativas están favorecendo a innovación e a transoformación da educación nas escolas, e cita un estudo de casos de A. Marchesi y E. Martín (2003) no que se conclúe que o modelo de ensinanza que comparten a mayoría do profesorado e o alumnado emprega as TIC con carácter expositivo ou de transmisión de información, polo que non supón necesariamente unha innovación significativa no modelo de ensinanza tradicional. Así, os autores deste estudo conclúen que o emprego das TIC non altera o obxetivo da educación transmisiva traidiconal: aprender uns contidos para despois avaliarse dos mesmos.

2. ¿Que características debe ter unha boa práctica educativa?
Ó longo do artigo, Area Moreira pon de manifestó que as practicas educativas coas TIC nos contextos de aula non están representando unha renovación do proceso de ensinanza, xa que seguimos a percibir a escola como unha institución que educa para transmitir o coñecemento elaborado polas xeracións anteriores ás novas. Nesta liña, o autor sinala unha gran cantidade de autores e estudos que avalan a idea de que os novos aprendizaxes e métodos instructivos non deben centrarse na simple transmisión de educación, como é habitual, senón que deben estar orientados á resolución de problemas prácticos, á busca de información útil e relevante, á análise e ó pensamento crítico, a ter unha actitude positiva hacia a innovación e ó traballo colaborativo en equipo.
Isto implicaría desenvolver unha pedagoxía apoiada nas TIC que favorecera a formación do alumnado como suxeito activo que reconstrúe e da significado á información que obtén; o cuestionamento do monopolio do libro de texto como única fonte de coñecemento; a organización de tarefas e actividades que impliquen o emprego da tecnoloxía e o traballo colaborativo, etc

3. ¿Que papel debe xogar o estudante nunha boa práctica educativa?
O concepto da pedagoxía do aprender creando é a antítese dos métodos de aprendizaxe por recepción e repetición, polo que a aprendizaxe debe construirse a través da actividade e da reflexión sobre a experiencia, poñendo énfase nas destrezas, nos coñecementos funcionais e na apropiación persoal dos saberes. Todo isto levaría a unha aprendizaxe innovadora que se basearía nun papel activo por parte do alumnado, é dicir, concíbese a aprendizaxe como un proceso experiencial de diálogo do alumnado cos demáis artefactos culturais, sempre organizada e xestionada esa experiencia polo equipo docente.

Que pensades respecto ó que acabamos de exponer? Ocórrensevos outras ideas? Non dubidedes en compartir! 😊



Ningún comentario:

Publicar un comentario

Cute Black Pencil