Etiquetas

martes, 28 de marzo de 2017

Actividade Tema 4 - Boas prácticas en innovación educativa con TIC



Exercicio de Teoría do tema IV

A continuación expoñemos 3 experiencias de innovación educativa con TIC para Educación Primaria.

BOAS PRÁCTICAS EN INNOVACIÓN EDUCATIVA CON TIC
Título da experiencia
I+D Media 3.0
Autoría
David Barrán Ferreriro é mestre de Ciencias Sociais no CPR Plurilingüe Calasancias do municipio coruñés Estrada dos Fortes.
Páxina web (URL)
Colexio Plurilingüe Calasancias.
Artigo, publicación (indicar localización)
Trátase dun artigo que figura na páxina web do propio centro educativo, no que se ilustra o proxecto e se ofrece un vínculo para poder ollar o produto resultante do proxecto.
Destinatarios
A narración da experiencia está destinada a todas as persoas que teñan acceso á mesma, ou queiran coñecer os procederes do propio centro. Os encargados de lavala a cabo foi o  alumnado de primaria e secundaria.
Describe brevemente a innovación tecnolóxica
Fai refencia ó uso das tecnoloxías da información ( Mobile Learning, Realidade Aumentada Blippar, 1-2-3D Cacht e espazos colaborativos a través de Onedrive) para descubrir e traballa-los contidos. O resultado foi unha revista en formato dixital e papel na que se plasmou todo o traballo realizado dentro e fóra da aula. Empregaron a aplicación de realidade aumentada Blippar para vincula-las imaxes ou fotografías con vídeos, páxinas web, etc.
Describe brevemente a innovación metodolóxica
Trátase dun proxecto interdisciplinar, no que se abarcaron contidos das áreas de  Inglés, Historia, Relixión, Matemáticas, Lingua e Economía, tendo como fío condutor a Idade Media: o románico, o gótico, a sociedade, a política e a economía medieval, a transmisicón de valores e crenzas mediante o arte, contextualizado na cidade de A Coruña.
A innovación tecnolóxica foi acompañada dunha variada innovación metodolóxica que deixou pouco espazo para a educación transmisiva á que estamos acostumados. Como novidade máis interesante, destaca-la metodoloxía Flipped Classrom ou o manexo de espazos colaborativos. Todo isto fomentado a través de técnicas de traballo cooperativo.
Outros datos de interese
O proxecto tivo unha duración de seis meses.




BOAS PRÁCTICAS EN INNOVACIÓN EDUCATIVA CON TIC
Título da experiencia
Aula de Elena
Autoría
Elena Pintado Málaga (Mestra en educación primaria, profesora de piano, musicoterapeuta e especialista universitaria en coaching e educación emocional para a excelencia educativa)
Páxina web (URL)
Aula de Elena
Artigo, publicación (indicar localización)
Trátase dun blog que se pode localizar a través de calquera motor de busca de internet.
Destinatarios
A autora afirma que a páxina ten como obxectivo dar a coñecer as súas ideas e experiencias educativas, tendo como primeira consecuencia directa a conexión da realidade da aula con pais e nais do alumnado; ademais de servir de reforzo ó traballo feito polas criaturas no centro escolar.
Describe brevemente a innovación tecnolóxica
A autora emprega o blog como mecanismo de narración secuencial da experiencias da súa aula. Por unha banda, ofrece con todo luxo de detalles tanto as súas ideas educativas como o resultado das mesmas, servindo de diario de información para os pais e nais, de reforzo estimulante para o seu alumnado e de inspiración para o persoal que traballa no mundo educativo. Por outra banda ofrece información útil sobre o funcionamento da súa aula, os seus compoñentes, horarios, notas de interese; coas que se establece unha conexión  entre a escola e o fogar.
Describe brevemente a innovación metodolóxica
A innovación que ofrece este blog é de tipo comunicativa, posto que o obxectivo primordial é mellora-lo fluxo de comunicación entre a escola e o fogar. Así pois, non logra só crear un vínculo entre a comunidade educativa, senón que tamén serve de estímulo para os propios educandos. Quizais neste caso en concreto, non se aprecia unha comunicación dialóxica, na que os pais e nais podan contribuír á mellora educativa; existindo unha maior interacción entre profesionais que se retroalimentan entre si.
Outros datos de interese
A dedicación permanente e meticulosa favorece o seu seguimento e contribúe a facer deste blog unha fonte constante de inspiración para diversas actividades na aula.


BOAS PRÁCTICAS EN INNOVACIÓN EDUCATIVA CON TIC
Título da experiencia
Proyecto Pasapalabra
Autoría
Verónica Medina Suárez (Mestra do alumnado de 5º e 6º de primaria do  centro Marpe Altavista, de Las Palmas de Gran Canaria)
Páxina web (URL)
Proyecto Pasapalabra
Artigo, publicación (indicar localización)
Proxecto desenvolto mediante a plataforma Webnode.
Destinatarios
Destinado a tódolos centros interesados en participar na creación de preguntas e respostas para implementa-la plataforma. Pode xogar calquera persoa.
Describe brevemente a innovación tecnolóxica
Configura unha rede de centros creando un vínculo motivacional coa creación dun xogo fora do ámbito académico, pero cun contido claramente curricular. Adapta o contido dun programa televisivo a unha plataforma na internet.
Describe brevemente a innovación metodolóxica
Trátase da creación dunha rede de aprendizaxe, vinculando a todos aqueles centros que teñan interese en participar na creación do xogo. Polo tanto non só permite aprender a través do xogo, senón que tamén ofrece a posibilidade de participar na súa creación recoñecendo a súa autoría. O alumnado participa de forma activa no proceso, tanto na creación como no desfrute.
Outros datos de interese
Para nós, é un exemplo da transformación do proceso de ensinanza-aprendizaxe a través do xogo.


Ningún comentario:

Publicar un comentario

Cute Black Pencil