Exercicio de Teoría do tema VI
A continuación presentamos o análise da seguinte imaxe:
ANÁLISE CRÍTICO DUNHA
IMAXE
|
||
Análise
obxectivo
|
Descrición da ilustración
|
Trátase dunha imaxe pertencente a unha das pasaxes do conto de Brancaneves,
escrito polos irmáns Grimm (século XVIII-XIX), e popularizado na gran
pantalla por Walt Disney no 1.937.
Na imaxe aparecen uns personaxes centrais: sete ananos e Brancaneves,
rodeados doutros persoeiros secundarios, animais salvaxes de todo tipo, que
admiran a postal que os personaxes principais están a debuxar. Os ananos
abandonan o fogar cargados de apeiros de traballo, manifestando as diferentes actitudes que os foron caracterizando ó longo do conto, a dama, Brancaneves, fica solleira,
impecable, despedíndoos dende a entrada do lar. Ela, ataviada de forma
impoluta e sorrinte, saúda ós 7 homiños, que camiñan sen mirar atrás. O
entorno é totalmente bucólico.
O soporte orixinario desta imaxe é o papel, aínda que na actualidade se
nos presente nun formato dixital.
|
Descrición da imaxe
|
A imaxe é
policromada, cunha luz e unha saturación apropiada. A dirección da luz é
frontal, e a tonalidade semella adecuada. Ofrécesenos un plano medio, no que
os personaxes figuran contextualizados nun entorno determinado, neste caso o
medio natural.
|
|
Descrición do texto
|
Acompañando a esta imaxe non figura ningún texto. Supoñemos que, ó formar
parte dun conto ilustrado, esta imaxe servirá de apoio ó narrado ó longo da
historia. Así pois, semella fácil intuír que forma parte dunha serie de
imaxes que complementan a narración, polo tanto o seu papel é secundario.
|
|
Análise
interpretativo
|
Público ó que vai dirixido
|
Pertence a un
conto popular infantil, o que non impide que sexa accesible a todo tipo de
público.
|
Característica da imaxe
|
Trátase dunha imaxe sinxela, na que non aparecen detalles agochados;
concreta, pois pódese apreciar a realidade propia á que alude; redundante,
na que abundan os estereotipos de xénero, tópicos que restan orixinalidade á
imaxe, amén de transmitir unha serie de valores prefixados que fomentan a
desigualdade; monosémica, xa que a imaxe non da lugar á confusión, ou a unha
dobre interpretación, a pesares de posuír elementos cuestionables que podan
contribuír a estigmatizar unha parte da poboación.
|
|
Mensaxe da imaxe e Sistema de valores
|
Cremos que a primeira intención da imaxe é ilustra-lo narrado durante o
conto; servindo de apoio visual. Representa unha escena cotiá que
forma parte da liña argumental do conto.
Nunha segunda ollada, é sinxelo recoñecer que tanto o conto como a
ilustración contribúen a marca-los estereotipos de xénero de forma clara,
contribuíndo a deforma-la idea da
feminidade ata deixala xerarquizada á do home. Namentres o xénero masculino,
representado a través dos ananos, encarna unha serie de características
positivas e dotadoras de prestixio que van máis alá de que sexa ou non o
protagonista da historia (como pode ser a actitude activa, o dinamismo, a
situación que están a vivenciar na imaxe), o xénero feminino represéntase a
través dunha serie de caracteres que potencian a súa beleza, bondade,
docilidade, etc. Tamén se pode valora-la dedicación que asume cada un dos
xéneros: na mentres os ananos desempeñan un oficio, neste caso mineiros (un
traballo que require actitudes físicas moi marcadas) Brancaneves fica no fogar,
encargada das tarefas da casa (actividade vinculada tradicionalmente ó xénero
feminino).
Así pois, este tipo de imaxes, e
por extensión este tipo de contos, contribúe a perpetua-la desigualdade de
xénero, reproducindo o sistema patriarcal a través da transmisión dunha serie
de caracteres superiores para o xénero masculino, e outros considerados
inferiores para o xénero feminino.
|
|
Análise
subxectivo
|
Opinión persoal
|
Na nosa opinión están contribuíndo a facer cada vez máis grande a fenda
que separa a homes e mulleres. Estamos a falar dunha fenda que superpón o papel do home ó da muller na
nosa sociedade, e que a pesar de tódolos avances que se levan facendo neste
campo segue a ser enorme. Esta é a imaxe que inconscientemente estamos
contribuíndo a transmitir ós nenos e nenas receptores destas historias.
|
Imaxe alternativa
|
Máis que unha
ilustración alternativa, teriamos que falar dun fío narrativo e personaxes diferentes, posto que a imaxe non deixa de ser un reflexo da historia
que se pretende contar. Se ben estes contos tradicionais son considerados
xoias da literatura infantil, deberían pasar a formar parte da súa historia e
non do seu presente. A idea non é desterralos, se non comezar a divulgar
outro tipos de relatos nos que prime unha reprodución da sociedade que
queremos chegar a ter e non o reflexo dunha sociedade pasada que en nada
axuda a logra-los nosos obxectivos.
Propoñermos
como alternativa contos como: La
Cenicienta que no quería comer perdices
(Nunila López e Miryam Cameros) ou Rosa
Caramelo (Adela Turín).
|
Ningún comentario:
Publicar un comentario